Fullt upp!

Jag har haft fullt upp den senaste tiden. Förra veckan föreläste jag och min kollega Mats Jansson på en skola, Silverdal och diskuterade med skolungdomarna. Det var kul att få sprida lite kunskap och få höra deras syn på livet.

I helgen var det förbundets riks- och representantskapsmöte som Anne Lönnermark skrev om i sitt inlägg. Vi pratade bland annat om LSS, som är en av förbundets prioriterade frågor i år.

Denna vecka är det den stora forskningskonferensen Fokus på Autism i Stockholm. Jag avslutar den första dagen med ståupp-komik. Sen blir det vila i helgen. Eller vänta, jag måste städa och rensa också. Och handla. Och fixa med datorn. Och alla andra sysslor från min att-göra-lista…

När jag har haft fullt upp syns det framför allt i köket. Tidnings- och pappershögar på stolarna och på golvet. Aktuell post, papper och alla möjliga prylar på köksbordet. Men det passar ju bra, då har jag koll på det jag ska komma ihåg. Eller är köksbord till för att äta på?

Hanna Danmo Källman
ingår i Ögonblicks redaktion, föreläser om sitt liv med Aspergers syndrom och syns ofta på Stockholms komikerscener

Lämna en kommentar.

